מזל טוב! פתחתם חברה חדשה או עסק ביתי קטן.

אתם כבר יודעים כמה זה חשוב לפרסם את העסק ולמתג אותו נכון.

אינכם יודעים ממה להתחיל? יכול להיות שמאמר הזה יעשה לכם קצת סדר בראש:

  • שם לעסק: תתחילו מלבחור שם נכון לחברה. שם קצר וקליט. אם יש לכם חנות פרחים וקראתם לה "פרחי נוי" אז כמובן שאין מה להסביר אבל אם קראתם לעסק למשל "גוונים" לא ברור אם אתם מתעסקים בצבעים או פרחים או כל דבר אחר.
    תנסו גם תרגיל קטן כדי לבדוק כמה שם העסק קליט. תנסו להגיד אותו הרבה פעמים בלי הפסקה וראו אם זה קשה. למשל, "פרחי נוי" תראו שאין שום בעיה והשם קליט. לעומת זאת אם קוראים לעסק "פרחי עמנואלה" אחרי פעמיים שתגידו את זה ברצף תראו שזה קשה ואתם "שוברים את הלשון", סימן ששם  העסק לא כל כך קליט.
  • סלוגן: אל תשכחו להוסיף לשם העסק משפט מיצוב. למה צריך אותו? כדי שכל מי שיראה את הלוגו ידע ובמה אתם מתעסקים. למשל, "דנה" – פרחים לכל אירוע.
  • צבע הלוגו: אז אחרי שבחרנו שם נשאר החלק הפחות קשה, בחירת צבעים ועיצוב הלוגו
    זכרו שבבחירת צבעים אין ממש חוקים מלבד מספר קווים מנחים.
    ללוגו שקשור לאוכל לא מומלץ להשתמש בצבעים כחולים בגלל שמבחינה אסוציאטיבית כחול לא מתקשר לאוכל. שמתם לב שבטבע אין אוכל כחול?
    הימנעו מצבעים בהירים מדי על מנת שהלוגו יבלוט בהדפסה על דף לבן – אחרת תצטרכו שינויים כגון הוספת צבע רקע או תכנון לוגו נוסף בצבעים כהים.
    בידקו את הלוגו שלכם בהדפסה בשחור לבן, לרוב תגלו הפתעות. דברים בשחור לבן נראים אחרת לגמרי.
  • פונט: חלק לא פחות חשוב בעיצוב הלוגו הינו בחירת הפונט. סוג הפונט יכול לשדרג את הלוגו וגם יכול להרוס אותו אם נבחר לא נכון.
    לדוגמא, אם אתם עוסקים בעריכת דין השתדלו ללכת על פונט קלאסי ונקי, אם העיסוק קשור לספורט ואקסטרים תלכו על פונט זורם וחדשני, אם זה גן ילדים אז פונט עגלגל ורך.
  • פרסום העסק: וכמובן שאל תוותרו על הפרסום של העסק. מיתוג הוא חצי עבודה בלבד. אם אנשים לא יראו את הלוגו שלכם ולא ידעו מה יש לכם להציע כנראה שלא יהיו לכם מספיק לקוחות.
    השתמשו בפלטפורמות כמו פייסבוק ווואטסאפ כדי לפרסם את העסק שלכם, בנו דפי נחיתה ואל תוותרו על קידום בגוגל.

שורה תחתונה, זכרו – אין עסק לא מצליח, יש עסק שלא מפורסם טוב!

אהבתם את המאמר? שתפו! והגיבו כאן למטה :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *