כרטיס הביקור העסקי שלכם מורכב ממספר גורמים עיקריים – הדף או האתר העסקי שלכם ומכתובת הדואר האלקטרוני שלכם. הדואר האלקטרוני משמש כאחת מדרכי התקשורת העסקית הרווחים ביותר ולכן עליכם להציג את עצמכם כראוי.

זקוקים להמחשה נוספת? אתם מגיעים מוכנים ומזומנים, לבושים במיטב מחלצותיכם, לפגישה עסקית עם מנכ"ל חברה מסוימת. בכניסה למשרדו אתם רואים שלט "פקיד קבלה" ומגלים שלא מדובר במשרד, אלא יותר בתא קבלה קטן. סביר להניח שתרגישו מעט מרומים, אף על פי שאתם אמורים להביט בפנים הקנקן ולא בחיצוניות שלו. יחד עם זאת, מראה מייצג, מהוקצע ומקצועי משפיע רבות. ובדיוק בשל כך, לסיומת הדומיין שלכם ישנה השפעה רבה על מעמדכם.

הפרד ומשול בין כתובות המייל

בראש שירותי הדואר האלקטרוני הנפוצים ביותר בעולם עומדת GMAIL של רשת החיפוש הענקית GOOGLE שכבר מזמן "השתלטה" על חיינו, לפחות בהקשר של קידום עסקי. GMAIL הינו שירות נהדר, נוח לשימוש וחינמי וסביר להניח שיש לכם לפחות מייל פרטי אחד תחת השירות הזה. יחד עם זאת, YOU SHOULDN'T MIX BUISSNESS WITH PLEASURE. רצוי לבצע הפרדה בין המייל הפרטי שלכם למייל העסקי. מלבד העובדה שתוכלו לשמור על סדר במיילים שלכם ולא לשלוח בטעות, במקרה הטוב, תמונה זוגית שלכם ושל החתול לבושים בתלבושות תואמות לכל המקושרים שלכם, כולל לבוס שלכם, יש לכך יתרון נוסף.

לנראותה של סיומת המייל שלכם ישנה השפעה רבה על תפיסתכם המקצועית. נכון, לאו דווקא מדובר במדד איכות, אלא בסינון ראשוני יותר של נראות מקצועית.

אז איך יוצרים מייל עסקי עם סיומת הדומיין?

קניית דומיין, צריכה להיעשות כבר בשלב הראשון. דומיין, או בעברית – שם מתחם, הינו צרוף של מספרים ואותיות המייצגים את כתובת האתר. באמצעות הדומיין אנחנו מספקים שם קליט ופשוט יותר להקלדה. על ידי הזנת הדומיין בשורת החיפוש בדפדפן, מערכת פענוח שמות הדומיינים מזהה את הדומיין למספר ה-IP  אליה היא משויכת ומכווינה את האתר לאתר הרצוי.

דומיין קל מאוד לרכישה והעלויות אינן גבוהות. טווח המחירים משתנה על פי הספקים השונים ונע בין 49 ₪ לשנה ל-99 ₪.

טיפים לבחירת הדומיין

כדי שהדומיין ימצה את תפקידו, עליכם לבחור בשם קליט ומגרה שיעביר לקהל היעד שלכם את המסר העסקי הרצוי. מה משותף ל-GOOGLE, WALLA  ו- FOX? העובדה שמדובר בשם קליט, קצר אך ברור. זכרו שאם אתם פונים גם לקהל היעד הישראלי, עליכם לבחור בשם שיהיה פשוט וקל לאיות. אם שם העסק שלכם הוא בעברית, קיימת האפשרות לתרגם אותו לאנגלית או לבחור בדומיין בעברית. אמת, לא תמיד קל למצוא דומיין פנוי שהוא גם קליט ומבוקש. אך אל דאגה, לפעמים ניתן לרכוש את הדומיין מבעליו או לעקוב אחר דומיין מסוים ולרכוש אותו מידית ברגע שיתפנה. על כל פנים, כאשר אתם רוכשים דומיין, אל תשכחו לחדש אותו בתום תקופה של שנה או שנתיים, שכן דומיין פג תוקף יוריד לכם את האתר.

בשלב הבא עליכם לרכוש שירותי אחסון לכתובת המייל, כלומר לרכוש את הפלטפורמה שבה תנהלו את תיבת הדואר העסקית שלכם.

מדריך אתרי אחסון לכתובות מייל

ישנן פלטפורמות רבות לאחסון כתובת המייל. הנה כמה מהנפוצות והפופולאריות שביניהן –

  • כתובת אימייל מותאמת אישית ב-GMAIL

שירות המייל המוכר והאהוב לא מחייב מכם לחתוך את מערכת היחסים עמו. תמורת 6$ לחודש תקבלו כתובת מייל מותאמת אישית לכל משתמש, נפח אחסון בגובה 30GB ומגוון פיצ'רים מדליקים נוספים. כדי להשתמש בשירות זה, עליכם להירשם וליצור חשבון בשירות Google Apps. בתום תהליך ההרשמה, התהליך עליכם להפנות את רשומות MX שלכם לשרתי גוגל.

  • כתובת אימייל מותאמת אישית ב-ZOHO

חברת ZOHO מציעה שירותי מייל מצוינים מבוססי ענן וממשק ניהול מסמכים. שירותי אחסון המייל הם חינמיים עד ל-25 משתמשים בנפח אחסון בגובה של 5GB. ואם אתם מעוניינים בשיווק בחברותא ותכווינו את חבריכם להשתמש בשירותי האחסון של ZOHO, גם הם וגם אתם תקבלו 5 משתמשים נוספים בחינם.

תמורת 2 דולרים לחודש נפח האחסון יגדל ל-30GB, תמורת 5 דולרים תקבלו 100GB ואילו תמורת 8 דולרים נפח האחסון יתפח לגובה של 1TB.

קראו עוד על פתיחת מייל עסקי, ישנן פלטפורמות נוספות לשירותי אחסון מייל עסקי, כך שזה נתון לשיקולכם האישי. כפי שהבנתם, מדובר בתהליך קל, נגיש, מהיר ודי זול. בהצלחה!

המאמר נכתב באדיבות – וובינג בניית אתר וורדפרס בקליק – Webing

אהבתם את המאמר? שתפו! והגיבו כאן למטה :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *