נתחיל מההתחלה..

מטרת "גוגל" חוץ מלהרוויח ים של כסף מהפרסום הממומן, היא לתת לגולשים במנוע החיפוש תוצאות רלוונטיות למה שהגולש חיפש.

כיום, לאור התרחבות ההשפעה של חברות הקידום על אתרים בארץ ובחו"ל, וכמות הזבל הנמצאת בכלל באינטרנט, גוגל החליטה לנקוט בפעולות יזומות ע"י לנקות את מנוע החיפוש מאתרים ותכנים לא רלוונטים לגולש.

רוב הפעולות לא ידועות לציבור, למעט מה שגוגל בעצמה מפרסמת בערוצי המידע שלה.

ישנם שני עדכונים עיקריים הגורמים לסינון אתרים מתוצאות החיפוש:

  • עדכון הפנדה
  • עדכון הפינגווין

העדכונים מתבצעים לעיתים קרובות, ולכן חשוב מאוד לוודא שהאתר שלכם עומד בכללי גוגל, ולא מפר את ההנחיות שלהם, אנו נסביר בקצרה מה עומד מאחורי כל עדכון:

עדכון הפנדה

עדכון הפנדה – מטרתו לוודא שהתוכן המופיע באתר: מקורי (הכוונה שלא פורסם במקום אחר ברשת), איכותי, עומד בכללי דקדוק נכונים, בלי שגיאות כתיב וכד'.

עדכון הפינגווין

עדכון הפינגווין – מטרתו לוודא את איכות הקישורים הנכנסים והיוצאים מהאתר, מהיכן הם מגיעים (מאתרים רלוונטיים או לא), כמות קישורים נכנסים מדומיין בודד (קישור אחד או יותר), על איזה ביטויים הוא מקושר, שימוש ביותר מידי מילות מפתח באתר וכד'.

איך יודעים שהאתר מפר הנחיות?

  • כדי לבדוק אם התוכן שלכם "מקורי": ניתן להיעזר באתר https://www.copyscape.com  או העתיקו משפט מהאתר, והדביקו אותו במנוע החיפוש גוגל, אם האתר שלכם מופיע ראשון, אתם המקוריים, אם לא.. שכתבו את המלל.
  • כדי לבדוק אם התוכן שלכם עומד בכללי הדקדוק או אם יש שגיאות כתיב: פנו לעורכת לשונית או העתיקו את המלל למסמך Word וראו האם הוא מציג שגיאות כתיב/דקדוק.
  • כדי לוודא שהקישורים המפנים לאתר איכותיים: ניתן להיעזר באתר https://moz.com/link-explorer , הזינו שם את כתובת האתר שלכם והוא יציג לכם רשימת אתרים המקשרים אליכם, עברו על האתרים, במידה ואתם מזהים אתר לא רלוונטי בתחום שלכם (למשל קישור מאתר מכוניות לעסק בתחום טיפולי יופי), פנו לבעל האתר ובקשו להסיר את הקישור ממנו.

אהבתם את המאמר? שתפו! והגיבו כאן למטה :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *